Introducción Método de traballo Estudio por especies Diagramas Conclusións Capítulo final Táboas

Outras probas


Despois desta primeira bateria de probas xa vemos que hai barnices que poderíamos usar e tamén podemos apreciar a limitada influencia de cada tipo de cinza;ainda que se poden apreciar diferencias,éstas non son radicais ou drásticas.
Un primeiro paso,casi instintivo,é probar a partir de algúns resultados concretos; neste punto cada ceramista deixáse levar polo seu instinto,gusto ou obxectivo sendo tan importante o camino escollido como o descartado (tan importante é saber por donde ir como por dónde non ir).
Pero para poder continuar cas probas cun certo orden imos dividir éstas en diversos capítulos,que a grandes rasgos serán tres:
- A partir de resultados obtidos nas anteriores probas.
- Abrindo outra serie de probas de diferentes bases.
- Estudo en diagramas.


1.-Seguindo anteriores probas.-

Este é o paso máis lóxico e habitualmente é o camiño a seguir, a partir de resultados anteriores imos “afinando” o barniz atá adecualo as nosas necesidades ou ben coloreamos un barniz que como base nos de bós resultados.Nalgúns casos é necesario facer as dúas cousas,é decir,adecualo e colorealo.

- A partir de K3-12:
Esta base diu moi bós resultados pero antes de nada convén recordar a composición da base K3-12:

K3-12

 
Feldespato  38
Creta 14
Caolin  7
Rutilo  5
Carb.Bario  6
Frita CQ3 30
Sílice  10
Cinza12  20


   Probas:

K3-12e

 

Barniz pardo crema sobre fondo claro,mais verdoso sobre fondo ferroso,ten boa pinta e con variedad de tonos

K3-12= 100
Diox.manganeso= 2


 

 K3-12-f

 

Sobre fondo claro da un tono verde pesado ben fundido pero de tono feo,sobre pasta ferrosa da un marrón tipo "tesha",marrón encarnado,nas capas medias e delgadas e sobre ferro pode aparecer un efecto "tenmoku".

K3-12=100
Ox.Ferro = 10

 

K3-12-g

 
K3-12 =100

Azul medio ou celeste oscuro,ben fundido e que tende a un color verdoso cando o fondo é de ferro.O tono de azul é mais interesante sobre pasta ferrosa

Ox.cobalto = 0,7
Ox. cobre = 0,7


 - A partir do K2-7a

Base do K2-7a

 
Feldespato  35
Wollanstonita 35
Caolin  10
Cinza7  20
Rutilo 6,5%

 

K2-7-a1

 
 

Crema mostaza,ben fundido e sin demasiadas variedades según fondo,algo mais mostaza ferroso.

K2-7-a = 100
Ox. niquel = 1,3
 

 
 

 K2-7-a2

 

K2-7-a3

 
  Algo pasado,con un tono verde pesadiño que pode virar hacia un marrón encarnado sobre ferro.     Dos mellores da serie,un barniz ben fundido e cun tono de verde turquesa moi interesante,algo mais atractivo sobre pastas ferrosas.Directamente sobre ferro tende a ser pesado en capa grosa
K2-7-a = 100 K2-7-a = 100
Ox Ferro = 10 Carb.cobre = 2
   
   


K2-7-a4

 
 

Un tono de azul medio bastante feo cun tono violáceo algo desagradable que vai mellor sobre pasta ferrosa,sobre ferro aparecen tonos verde e mostaza

K2-7-a = 100
Ox.cobalto = 1
 
 
 

K2-7-a5

 
  Verde medio tirando a algo oscuro que vai mellor sobre pasta ferrosa e que sobre ferro da un tono marrón feo.Nas capas grosas aparece un efecto de espuma de mar blanquecina
K2-7-a = 100
Carb.cobre = 1,3
Ox.niquel = 1,3
 
 

 

K2-7-a6

 
K2-7-a = 100 Pardo marrón que sobre ferro e en capa media da un efecto bó mais marronáceo.Moi interesante.
Diox.manganeso = 2
Ox. niquel = 2


 2.- Probas con novas bases
-Serie XC (xeral cinzas)
 

XC1 XC2   XC3  XC4
Feldespato 32 Feldespato 32 Feldespato 40 Feldespato 20
Creta 8  Creta 8  Caolin 20 Caolin 20
Dolomita 16 Dolomita 16  Cinza7 40 Cinza7 60
Carb.bario 9 Carb.bario 9    
Caolin 4 Caolin 4    
Silice 23 Silice 23    
Rutilo 8 Rutilo 8    
Cinza 7- 20  Cinza 8- 20    

 
 

XC5   XC6  XC7  XC8  XC9
 Feldespato 45 Feldespato 50 Sienita 44 Feldespato 33   Feldespato 20
Caolin 10 Carb.calcio 18 Dolomita 12 Caolin 33  Creta 20
 Cinza7 45 Caolin 10 Caolin 16 Dolomita 10   Caolin 40
  Talco 5 Cinza12 28 Sílice 4 Cinza5 20
  Cinza6 17   Cinza4 33  


 
 XC1.- Blanco crema moi ben fundido,mais blanco sobre fondo claro,mais crema sobre ferro e que incluso en capas delgadas da gran variedad de tonos grises,azuis e mostazas.
XC2.- Blanco mais crema que o anterior,sobre pasta clara da un crema blanco,sobre pasta mais ferrosa da un crema mostaza con fondo azulado,sobre ferro da un pardo moi interesante.Bó barniz.
XC3.- Barniz satinado e semitransparente,non escurre,e que sobre pasta ferrosa da un celedón de tono grisáceo;sobre ferro é onde se nota o carácter semitransparente.Pode valer como base.
XC4.- Barniz satinado e máis cubrinte que o anterior sendo moi interesante o efecto que aparece sobre ferro,polo demáis é blanquecino semiopaco,mellor base que o anterior.

XC5.- Barniz satinado e de escaso poder cubrinte ainda que non se pode catalogar como transparente. Algo blanquecino tanto sobre pasta clara como ferrosa,desenrola un curioso efecto azulado sobre ferro en capa moi grosa.
XC6.- Barniz impecablemente fundido,bo tacto e parece que non escurre.Brillante transparente.

XC7.- Satinado transparente ben fundido e sin escurridos.A presencia de nefelina pode dar problemas de conservación do barniz.Bó.
XC8.- Barniz transparente con textura bastante típica de cinza,é decir:con partes da superficie seca nun fondo máis brillante.Da unha apariencia de celedón.
XC9.- Transparente brillante que non escurre e presenta unha superficie tersa.

A partir destas probas imos probar posibles engadidos á composición inicial:
 

XC1-1 XC1-2 XC1-3
XC1+ 10% espodumeno XC1+ 10% wollanstonita XC1+ 10% talco
+10% ox.cinc

 

XC1-4

 XC1-5

 XC1-6

XC1+ 10% espodumeno XC1+ 3% ox. ferro XC1+ 8% ox.ferro
+10% sil.zirconio


Facemos o mesmo ca base XC2:
 

XC2-1  XC2-2  XC2-3
XC2+ 10% espodumeno XC2+ 10% wollanstonita XC2+ 10% talco
    +10% ox.cinc

 

 XC2-4 XC2-5 XC2-6
XC2+ 10%espodumeno XC2+ 3% ox. ferro XC2+ 8% ox.ferro
+10%sil. zirconio    


XC1-1.- Blanco azulado que necesita unha boa capa se non queremos un pardo marrón transparente;sobre ferro a variedade de tonos é complicada de definir:azul,mostaza, blanco e marrón sobre fondo marrón oscuro.
XC1-2.- Barniz blanquecino bastante fundido,tono insulso excepto sobre ferro que da máis variedade.Precisa unha boa capa.
XC1-3.- Un pelin fundido de máis,o tono que se ve é un blanco azulado,máis verdoso sobre ferro.A capa é fundamental,se non é suficiente aparece un tono mel transparente e feo.
XC1-4 .- Barniz ben fundido que na capa adecuada (grosa) da un blanco azulado que sobre ferro é un mostaza azulado moi interesante.
XC1-5 .- Impecable barniz que funde perfecto e non escurre;o tono é dun mostaza marrón con bastante xogo sobre pasta ferrosa e con poucas diferencias sobre ferro.
XC1-6 .- Parecido ó anterior pero cun tono máis marronáceo.Sobre pasta ferrosa da un tono máis "roxo de ferro".
XC2-1.- Blanco azulado nas capas grosas que sobre ferro da mostazas,azuis e marróns.Ben fundido e non escurre
XC2-2 .- Blanco crema brillante,vai mellor sobre pasta ferrosa.Sobre ferro é como toda esta serie:"colorin colorado".
XC2-3 .- O máis fundido da serie,a cor é blanca azulada,sobre ferro da mostaza e azul.Habería que axustalo.
XC2-4.- Blanco levemente azulado na capa grosa tanto en pasta clara ou con algo de ferro, sobre o ox. de ferro da tonos mostaza e azuis.
XC2-5.- Pardo mostaza que ten un fondo grisáceo sobre pasta clara (nas capas grosas);este fondo é máis azulado sobre pasta ferrosa pero non sobre ferro,que queda máis mostaza - marrón claro.Ben fundido e non escurre-
XC2-6.- Nas capas delgadas queda un marrón claro con manchas máis roxizas,máis en pastas claras.Nas capas grosas é máis mostaza-marrón verdoso,que sobre ferro é mostaza oscuro.

Voltar arriba