Introducción Método de traballo Estudio por especies Outras probas Conclusións Táboas

 

 Diagramas de cinzas (dc)

Neste apartado imos ver o comportamento de diferentes cinzas en combinación con outros materiais.A mellor forma de ver a variedade deste comportamento é mediante os diagramas triaxiais.A cantidade de probas a facer dentro dun diagrama varia según as intencións,a meticulosidade e precisión buscada,neste caso limitarémonos a facer seis probas orientativas e unha "extrema",cun "salto" entre elas dun 20%.O traballo con diagramas triaxiais implica longas sesions de balanza pero merece a pena á hora de sacar conclusións.
Naturalmente,este tipo de diagramas está pensado para mezclas de tres componentes e asi se fai na maior parte dos casos,sen embargo podemos xogar con mais materiais.Por exemplo:un dos componentes pode ser una mezcla de dous ou mais materiais (como ocurre no dc5 no que A= wolanstonita 60+ caolin 40) abríndonos asi o campo de actuación.
Outra posibilidade é a mostrada no diagrama 10 (Dc10)no que hai un compoñente constante ó 10% e o 90% restante van repartidas as porcentaxes coma en calquera outro diagrama triaxial(tendo en conta que a suma dos compoñentes non é 100 senón 90).Na figura vemos un diagrama tipo onde se pode ver a situación dos diferentes barnices.
 


 

Composición e resultado dos diferentes diagramas:

                                                                           DC1
 

Material DC1-1 DC1-2 DC1-3 DC1-4 DC1-5 DC1-6 DC1-7
Feldespato  20  20  20 40 40 60 10
Caolin  20 40 60 20 40 20 10
Cinza 7 60 40 20 40 20 20 80

     
 Dc1-1.- Blanco mate,moi seco pero ben fundido e que non escurre.Ten boa pinta.
Dc1-2.- Barniz de aspecto leitoso ó que lle falta un pelin de fusión,notaselle a aplicación.
Dc1-3.- Casi un engobe,petreo e moi mate de tono crema,por suposto non escurre.
Dc1-4.- Blanco leitoso satinado cunha tendencia ó plegamento un pouco perigosa.Cubrinte con boa capa,recorda ós barnices de estaño.
Dc1-5.- Crema rugoso que parece mais ben un engobe vitrificado.
Dc1-6.- Satinado cubrinte de cor crema blanco ó que lle falta un pouco de fusión.
Dc1-7.- Blanco de aspecto brutal,con plegamentos e falto de fusión.Ten aspecto de barniz texturado.
 


DC2

Material DC2-1 DC2-2 DC2-3 DC2-4 DC2-5 DC2-6   DC2-7
Wollanstonita 20 20 20  40 40 60  10
Feldespato 20 40 60 20 40 20 10
Cinza 8 60 40 20 40 20 20 80


      

Dc2-1.- Blanco de aspecto brutal,con plegamentos e falto de fusión.Ten aspecto de barniz texturado.
Dc2-2.- Crema blanco mate con lixeira tendencia ó plegamento,no ten mal aspecto.
Dc2-3.- Barniz satinado cremoso;o tacto é moi suave e a fusión perfecta.Non escurre
Dc2-4.- Barniz mate crema pardo.Nas capas grosas é mate cun aspecto de flotar sobre un barniz brillante.
Dc2-5.- Barniz mate blanquecino-crema;nas capas grosas é máis blanco e ten un lixeiro craquelado. Ben fundido,bó barniz.
Dc2-6.- Barniz mate cun pelin de falta de fusión ó que se lle nota as pinceladas.Crema blanquecino.
Dc2-7.- Perlas mates flotando sobre un barniz brillante.É un efecto curioso pero a cor non acompaña,pardo marrón.Interesante.
 


DC3

Material DC3-1 DC3-2 DC3-3 DC3-4 DC3-5 DC3-6 DC3-7
Silice 20 20 20 40 40 60 10
Carb.Bario 20 40 60  20 40 20 10
Cinza 10 60 40 20 40 20 20 80

 

Dc3-1.- Dificil de definir,tende a concentrarse en perlas verdosas mentras o resto do barniz queda mate de cor crema.
Dc3-2.- Ten a mesma tendencia que o anterior aínda que menos.Pardo transparente brillante nas perlas,máis mate no fondo.
Dc3-3.- Transparente brillante nas capas grosas e mate nas delgadas.
Dc3-4.- Barniz algo pasado,moi brillante e transparente.
Dc3-5.- Barniz transparente brillante que está a punto de empezar a pasarse.
Dc3-6.- Parece máis un engobe que un barniz de cor branca.Pode valer para esculturas ou buscando texturas xa que está minimamente fundido.Interesante.
Dc3-7.- Parecido ó nº1 desta serie,volven aparecer as perlas verdosas.

 


DC4

Material DC4-1 DC4-2 DC4-3 DC4-4
Frita CQ3 20 20 20 40
Caolin 20 40 60 20
Cinza 14 60 40 20 40


     
Dc4-1.- Mate,moi mate.A medio camiño entre o barniz mate e o engobe vitrificado.Tende a plegar nas capas grosas.Cor parda verdosa.
Dca-2.- Semiopaco satinado,casi brillante,de cor branquecina.Moi boa pinta aínda que parece que nas capas máis grosas ten burbuxas.
Dc4-3.- Barniz satinado que precisa dunha boa capa para ser cubrinte.A cor tende a ser branca a medida que engorda a capa.Parece bó.
Dc4-4.- Unha sorpresa;cor crema-gris moi suave, cubrinte e con boa fusión.Bó barniz.


DC5

Material DC5-1 DC5-2 DC5-3 DC5-4 DC5-5 DC5-6 DC5-7
Wollanstonita 10 10 10 20 20 30  5
Espodumeno 10 10 10 20 20 30 5
Caolin 20 40 60 20 40 20 10
Cinza 12 60 40 20 40 20 20 80

      
      
Dc5-1.- Verde típico de cinzas,mate nas capas delgadas e máis fluido nas grosas.O tono de verde é máis ben soso e tende ó pardo nos bordes.Está no límite de escurrir.
Dc5-2.- Transparente cun lixeiro craquelado,non escurre e ten o tacto agradable,ben fundido.
Dc5-3.- Barniz branquecino mate de tacto agradable que non escurre.Non é totalmente opaco.
Dc5-4.- Verde pardo brillante cun lixeiro craquelado,ben fundido e que non escurre.O tono de verde é medio-claro.
Dc5-5.- Transparente brillante,ben fundido e de aspecto impecable.
Dc5-6.- Transparente brillante craquelado e a punto de pasarse.
Dc5-7.- Pardo mate de fusión típica de cinzas,aglomerado en gotóns


DC6

Material DC6-1  DC6-2 DC6-3 DC6-4 DC 6-5 DC6-6 DC6-7
Wollanstonita 12 12 12 24 24 36 6
Caolin  8  8  8 16 16 24 4
Feldespato 10 20 30 10 20 10 5
Dolomita 10 20 30 10 20 10 5
Cinza 6 60 40 20 40 20 20 80


Dc6-1.- Nas capas grosas aparece un verdoso transparente e brillante cun craquelado intenso;:nas capas delgadas é mate de cor verde grisácea.Tende a concentrar o barniz en perlas grandes.
Dc6-2.- Moi parecido ó anterior aínda que menos acusada a concentración.Non escurre.
Dc6-3.- Barniz mate seco de cor gris verdosa; non escurre.Sobrio.
Dc6-4.- Brillante nas capas grosas e mate nas delgadas.O tono vai hacia o verdoso a medida que aumenta a capa.
Dc6-5.- Barniz mate gris verdoso,non escurre
Dc6-6.- Barniz opaco,mate nas capas delgadas que tende ó brillo e a craquelar según aumentamos a capa.
Dc6-7.- Barniz mate seco verdoso con concentracións de barniz que acentúan a cor.


DC7

Material DC7-1 DC7-2 DC7-3 DC7-4 DC7-5 DC7-6 DC7-7
Feldespato 20 20 20 40 40 60 10
Talco 20 40 60 20 40 20 10
Cinza 3 60 40 20 40 20 20 80

    
Dc7-1.- Verde pardo mate cun lixeiro escurrimento.A fusión non é mala de todo.
Dc7-2.- Pardo semimate,ben fundido a sin escurrimentos,o tono é máis ben soso.
Dc7-3.- Pardo claro mate cunha fusión ó límite.O tono é apagado.
Dc7-4.- Transparente craquelado a punto de pasarse cun tono pardo.
Dc7-5.- Barniz mate semiopaco moi ben fundido e de tacto agradable.Interesante e o mellor desta serie.
Dc7-6.- Transparente moi ben fundido e de aspecto impecable.Bó barniz.
Dc7-7.- Pasado de rosca,con plegados esaxerados e concentracións marróns.Pode servir coma exemplo do aspecto típico de barnices con demasiada cinza.

 


DC8

Material DC8-1 DC8-2 DC8-3 DC8-4 DC8-5 DC8-6 DC8-7
Feldespato  20  20  20 40 40 60 10
Dolomita 20 40 60 20 40 20 10
Cinza 7 60 40 20 40 20 20 80


Dc8-1.- Crema mate seco,moi mate con textura rugosa tipo cáscara de ovo.Non escurre.
Dc8-2.- Crema mate,algo máis fluido que o anterior.
Dc8-3.- Efecto desastroso en capas grosas,con moitos plegamentos,e un pardo marrón escarchado en capa fina.
Dc8-4.- Crema mate e tacto agradable aínda que o aspecto visual é de que lle falta fusión.
Dc8-5.- Crema mate algo máis fundido que o anterior. O tono non é uniforme,o que lle da un aspecto interesante.
Dc8-6.- Blanquecino satinado,ben fundido e de tacto moi agradable.O mellor desta serie.
Dc8-7.- Non chega a fundir.


DC9

Material DC9-1 DC9-2 DC9-3 DC9-4 DC9-5 DC9-6 DC9-7
Feldespato 10 10 10 20 20 30 5
Caolin  10  10  10 20 20 30 5
Dolomita 20 40 60 20 40 20 10
Cinza 1 60 40 20 40 20 20 80

 


Dc9-1.- Plegado en concentracións pardo verdosas o que o fai bastante inservible a non ser que se busuqe ese efecto.
Dc9-2.- Segue plegando ainda que menos esaxerado que o anterior.
Dc9-3.- Barniz inservible polos plegamentos.
Dc9-4.- Segue tendo concentracións verdosas.
Dc9-5.- Nas capas grosas escurre e plega,nas delgadas da un pardo verdoso mate.Dificil de usar.
Dc9-6.- O único que ten un pase,transparente brillante nas capas delgadas e máis seco ou mate nas grosas.Non escurre e o tacto é agradable.
Dc9-7.- Inservible.Pardo plegado.
 


DC10

Material DC10-1 DC10-2 DC10-3 DC10-4 DC10-5  DC10-6 DC10-7
Caolin 10 10 10 10 10 10 10
Feldespato  20  20  20 40 40 60 10
Creta 20 35 50 15 35 15 10
Cinza 2 50 35 20 35 15 15 70


Dc10-1.- Plega en concentracións verdosas;de pouco uso salvo casos moi especiais.
Dc10-2.- Tende a escurrir nas capas grosas e fai os rios típicos das cinzas.
Dc10-3.- Verdoso con tendencia ó escurrido nas capas grosas.
Dc10-4.- Transparente satinado cun velo azulado nas capas moi grosas.Interesante.
Dc10-5.- Transparente brillante con moi bó aspecto e de tacto agradable.Bó barniz.
Dc10-6.- Transparente satinado moi parecido ó anterior.
Dc10-7.- Barniz plegado,moi plegado.

Voltar arriba